Sprzedaż BMW Group w czerwcu na najwyższym poziomie w historii

Czwartek 22 wrzesień 2011 - Kategoria: Aktualności

Sprzedaż BMW Group w czerwcu na najwyższym poziomie w historiiBMW Group dostarczyła więcej pojazdów w czerwcu, niż w jakimkolwiek innym miesiącu w historii firmy. Sprzedano łącznie 165 855 pojazdów marek BMW, MINI i Rolls-Royce, co oznacza wzrost o 15,9% w porównaniu z czerwcem roku ubiegłego (143 156 sztuk) i stanowi nowy rekord wszech czasów.

Firma ustanowiła także nowy rekord sprzedaży w pierwszej połowie roku: wolumen sprzedaży detalicznej Grupy od początku roku do końca czerwca wzrósł o ponad 137 000 sztuk do 833 366 pojazdów, co oznacza zwyżkę o 19,7% w porównaniu z pierwszą połową roku 2010.

W czerwcu wolumen sprzedaży marki BMW wzrósł o 12,3% do wartości 134 432 pojazdów (w roku ubiegłym 119 663). W okresie od początku roku do chwili obecnej wyniki sprzedaży pojazdów marki BMW były o 17,8% wyższe i wyniosły 689 861 sztuk (w roku ubiegłym 585 750).

Sprzedaż pojazdów marki MINI wyniosła w czerwcu 2011 roku 31 111 sztuk, co stanowi nowy miesięczny rekord i oznacza wzrost o 34,1% w porównaniu z analogicznym okresem zeszłego roku (23 202). Liczba sprzedanych pojazdów marki MINI od początku roku do chwili obecnej wzrosła o 29,8% do 141 913 egzemplarzy w porównaniu ze 109 302 egzemplarzami sprzedanymi w pierwszych sześciu miesiącach roku 2010.

Marka Rolls-Royce zakończyła pierwszą połowę roku z rekordowym wynikiem 1 592 sprzedanych samochodów (w ubiegłym roku 970 / +64,1%).

Ian Robertson, członek zarządu BMW AG odpowiedzialny za sprzedaż i marketing, powiedział: „Odnotowaliśmy kolejny rekordowy miesiąc sprzedaży oraz najlepsze sześć miesięcy w historii naszej firmy. Przedstawione dane odzwierciedlają duże światowe zapotrzebowanie na samochody marek BMW, MINI i Rolls-Royce oraz na nasze motocykle. Naszym celem jest utrzymanie zrównoważonego rozwoju na rozwiniętych i wschodzących rynkach. W drugiej połowie roku przewidujemy jednak nieznacznie niższe tempo rozwoju z uwagi na cykl modelowy oraz poziom inflacji.”

Dwucyfrowy wzrost sprzedaży na wszystkich kontynentach przyczynił się do rekordowych wyników odnotowanych przez Grupę w pierwszej połowie roku 2011: sprzedaż wzrosła w Europie (437 373 pojazdów / +12,3%), w Amerykach (178 903 pojazdów / +18,7%) oraz w Azji (189 254 pojazdów / +47,3%).

W pierwszej połowie 2011 roku Grupa zanotowała największą ilość zarejestrowanych samochodów na swoim rodzimym rynku w Niemczech (149 786, +10,6 w porównaniu z ubiegłym rokiem). W tym samym okresie sprzedano 143 521 pojazdów w Stanach Zjednoczonych, co oznacza wzrost o 18% w stosunku do pierwszej połowy roku 2010. W Chinach nadal notowany jest silny, dwucyfrowy wzrost sprzedaży. W okresie od początku roku do chwili obecnej firma oddała tam w ręce klientów 121 614 pojazdów, czyli o 61 procent więcej, niż w roku 2010. Grupa może również poszczycić się imponującym wzrostem sprzedaży na dynamicznych, młodych rynkach w Brazylii (+69%), Rosji (+31,6%), Indiach (+107,2%), Korei (+71,9%) oraz Turcji (+179,6%) odnotowanym w pierwszej połowie roku 2011.

Marka BMW: ponad dwukrotnie wyższa sprzedaż modelu X3 w pierwszej połowie roku 2011

Model BMW X3 zachował w czerwcu wyraźną tendencję wzrostową, sprzedając się w liczbie 10 743 sztuk (w ubiegłym roku 4 651 / +131%). W okresie od początku roku do chwili obecnej BMW X3 trafiło w ręce 53 522 klientów, co stanowi wzrost o 115,5% w porównaniu z analogicznym okresem roku ubiegłego (24 836 sztuk). Sprzedając się w liczbie ponad 250 000 sztuk od czasu wprowadzenia na rynek w marcu ubiegłego roku, BMW serii 5 Limuzyna utrzymuje pozycję modelu odnoszącego duże sukcesy, a także globalnego lidera w segmencie aut premium klasy wyższej-średniej. W czerwcu nabywcy kupili 28 014 sztuk BMW serii 5 (w ubiegłym roku 19 470 / +43,9%), a od początku roku do chwili obecnej 158 562 egzemplarze tego modelu, co oznacza wzrost o 91,3% w stosunku do ubiegłego roku (82 905). Nowe BMW serii 6 popisało się dobrym startem rynkowym od czasu premiery w marcu i zostało wydane około 2 500 klientom. BMW serii 7 zanotowało najlepsze pierwsze sześć miesięcy roku sprzedając się w liczbie 31 764 sztuk (+3,4%).

Marka MINI: rekordowe pierwsze sześć miesięcy

Łączna sprzedaż 141 913 pojazdów od stycznia do czerwca to rekordowy wynik od czasu odrodzenia się marki w roku 2001. W pierwszej połowie roku 2011 na nowe MINI Countryman zdecydowało się ponad 40 000 klientów. W czerwcu marka MINI ogłosiła, iż nowy członek rodziny – model MINI Coupé – dołączy do gamy jesienią 2011 roku.

Motocykle: najwyższe w historii wyniki sprzedaży za pierwszą połowę roku

W czerwcu klientom dostarczono łącznie 11 831 motocykli (w ubiegłym roku 11 584 / +2,1%). W pierwszej połowie 2011 roku BMW Motorrad sprzedało 60 580 pojazdów (w roku ubiegłym 57 015) – to więcej, niż w kiedykolwiek wcześniej w pierwszej połowie roku. Oznacza to wzrost sprzedaży detalicznej o 6,3% w porównaniu z analogicznym okresem w roku 2010. W stawiającym duże wymagania segmencie rynkowym motocykli o pojemności powyżej 500 cm3, BMW Motorrad odnotowało doskonałe rezultaty sprzedaży w pierwszej połowie roku, dzięki czemu firma wciąż pozostaje na ścieżce rozwoju. Zapotrzebowanie na wszystkie modele motocykli BMW jest bardzo duże. Najwyższy wolumen sprzedaży wciąż należy do gamy modelowej Boxer. Sprzedaż 1 255 sztuk debiutującego wiosną 2011 roku modelu K 1600 Super-Tourer z 6-cylindrowym silnikiem przerosła wszelkie oczekiwania. Od początku roku do chwili obecnej firma Husqvarna dostarczyła klientom 3 530 motocykli (w ubiegłym roku 4 659 / -24,2%), łącznie z 450 sztukami w czerwcu.

Źródło: BMW, informacja Mototarget.pl

Tagi:

Napisz co myślisz

Re: Sprzedaż BMW Group w czerwcu na najwyższym poziomie w historii

Zaloguj się