Atalanta – rewolucyjna marka powraca na rynek

Czwartek 19 styczeń 2012 - Kategoria: Aktualności

Atalanta - rewolucyjna marka powraca na rynek 75 lat temu Atalanta Sports Tourer budził powszechny respekt wśród miłośników motoryzacji. Niestety II Wojna Światowa przerwała rozwój firmy. Teraz marka wraca i chce zachwycić świat kolejnym roadsterem.

Dziedzictwo to ważny element  w procesie budowania tożsamości marki. Jeżeli producent chce sprzedać samochód kierowany do wyselekcjonowanej grupy odbiorców, którzy są gotowi zapłacić za indywidualność, to dobra historia pozwala stworzyć odpowiednią otoczkę wokół produktu. Ten sprawdzony sposób postanowił wykorzystać Martyn Corfierd, prezes wskrzeszonej marki Atalanta.
Znawcy mitologii wiedzą zapewne, że Atalanta to uczestniczka łowów kalidońskich. Fani motoryzacji mogą mieć jednak większe problemy ze skojarzeniem nazwy. Imię bohaterki greckich mitów przyjęła brytyjska marka, która funkcjonowała na rynku tylko przez 2 lata (1937-39). Plany rozwoju manufaktury zniweczyła II Wojna Światowa. Mimo to Sports Tourer wyprodukowany przez Atalantę był niezwykle zaawansowanym technologicznie samochodem, który w swoich czasach wyznaczał nowe kierunki w świecie motoryzacji. Samochody ze znaczkiem Atalanta były wyposażane w niezależne zawieszenie, hydrauliczne hamulce, półautomatyczne skrzynie biegów i amortyzatory o regulowanej sile tłumienia.
W 75 rocznicę swojego powstania Atalanta ma zamiar zaoferować nowy model łączący przeszłość marki ze współczesnymi osiągnięciami motoryzacji. Zapowiada się więc nowy, bezkompromisowy brytyjski roadster. Być może będzie to konkurent dla Jaguara E-Type Speedster Lightweight, którym w jednym z odcinków Top Gear zachwycał się Jeremy Clarkson? W przyszłym roku firma pokaże pierwszy prototyp.

Dziedzictwo to ważny element  w procesie budowania tożsamości marki. Jeżeli producent chce sprzedać samochód kierowany do wyselekcjonowanej grupy odbiorców, którzy są gotowi zapłacić za indywidualność, to dobra historia pozwala stworzyć odpowiednią otoczkę wokół produktu. Ten sprawdzony sposób postanowił wykorzystać Martyn Corfierd, prezes wskrzeszonej marki Atalanta.

Znawcy mitologii wiedzą zapewne, że Atalanta to uczestniczka łowów kalidońskich. Fani motoryzacji mogą mieć jednak większe problemy ze skojarzeniem nazwy. Imię bohaterki greckich mitów przyjęła brytyjska marka, która funkcjonowała na rynku tylko przez 2 lata (1937-39). Plany rozwoju manufaktury zniweczyła II Wojna Światowa. Mimo to Sports Tourer wyprodukowany przez Atalantę był niezwykle zaawansowanym technologicznie samochodem, który w swoich czasach wyznaczał nowe kierunki w świecie motoryzacji. Samochody ze znaczkiem Atalanta były wyposażane w niezależne zawieszenie, hydrauliczne hamulce, półautomatyczne skrzynie biegów i amortyzatory o regulowanej sile tłumienia.

W 75 rocznicę swojego powstania Atalanta ma zamiar zaoferować nowy model łączący przeszłość marki ze współczesnymi osiągnięciami motoryzacji. Zapowiada się więc nowy, bezkompromisowy brytyjski roadster. Być może będzie to konkurent dla Jaguara E-Type Speedster Lightweight, którym w jednym z odcinków Top Gear zachwycał się Jeremy Clarkson? W przyszłym roku firma pokaże pierwszy prototyp.

Źródło: motorauthority.com, informacja Mototarget.pl

Tagi:

Napisz co myślisz

Re: Atalanta – rewolucyjna marka powraca na rynek

Zaloguj się