Moto.net.pl - Test Fiata Sedici
   Na stronie znajduje się:
   2723 zdjęc oraz 62 filmów.  


  

      Aktualności
      Galerie
      Tuning
      Cars & Girls
      Dziewczyny
      Tapety na pulpit
      Lowrider
      Car Audio
      Drift
      Zloty
      Modele
      4x4
      Video

      Katalog stron
      Strona główna
      Szukaj
      Linki
      Banery i buttony
      Dla webmasterów
      Redakcja
      Ogłoszenia Dębica






Test Fiata Sedici - 2007-03-27 14:27:45

Coraz wiksza popularno SUV-w skonia take Fiata do zaistnienia w tym segmencie. Nowy model nazywa si Sedici i jest blisko spokrewniony z Suzuki SX4.


Fiat do pno zacz si interesowa segmentem SUV, ale szybko nadrabia zalegoci i ju niedugo bd si pojawia kolejne tego typu konstrukcje. Nazwa nowego Fiata nie jest przypadkowa - Sedici to po wosku szesnacie, czyli 4x4. Samochd powsta we wsppracy z Suzuki i podobnie jak SX4 produkowany jest na Wgrzech.


Nadwozie:

Nowy Fiat wyglda bojowo. Ma duy przewit, wok caego samochodu zamontowano szerokie listwy z plastiku sprawiajce wraenie masywnoci i solidnoci. Ten obraz dopeniaj metalowe osony na przednim i tylnym zderzaku, ktre oczywicie wykonane s z plastiku. W zasadzie nadwozia Fiata i Suzuki rni si tylko detalami, charakterystycznymi dla kadej z marek. Natomiast wntrza s praktycznie identyczna, jeli nie bra pod uwag innego logo na kierownicy.
Deska rozdzielcza, jak i cae wntrze bardziej przypomina modele japoskiej firmy. Wykonana jest z twardych, ale jakociowo dobrych materiaw.
Kierowca i pasaer z przodu maj miejsca pod dostatkiem. Podobnie jest z tyu, ale pod warunkiem, e przednie fotele nie s maksymalnie odsunite do tyu. W innym przypadku ilo miejsca na nogi na tylnej kanapie drastycznie spada. Na szczcie nad gow jest go zawsze pod dostatkiem.
Baganik nie zachwyca pojemnoci, bo oferuje zaledwie 270 litrw.


Silnik:

Fiat Sedici dostpny jest na naszym rynku z dwoma silnikami. Benzynowy 1.6 l/ 107 KM jest konstrukcj Suzuki i wsppracuje z 5-biegow skrzyni mechaniczn. Natomiast wysokoprny to konstrukcja Fiata. Silnik 1.9 Multijet osiga moc 120 KM i powinien spala rednio 6,6 l/100 km.


Wraenia z jazdy:

Do pierwszych jazd testowych Fiat przygotowa samochody z silnikiem wysokoprnym. Duy zapas mocy i spory moment obrotowy sprawiaj, e Sedici bardzo wawo reaguje na peda gazu, a 6-biegowa skrzynia zapewnia niski haas nawet przy wyszych prdkociach. Zawieszenie jest sztywno zestrojone, co odbija si na komforcie jazdy po drogach o niezbyt dobrej jakoci. Natomiast zawieszenie to pokazuje swoje plusy podczas jazdy w terenie. Sedici zachowuje si poprawnie, nie ma tendencji do "bujania nadwozia" i mona cakiem sprawnie pokonywa bezdroa, bo posiada przewit 19 cm. Naley jednak pamita, e nie jest to "terenwka", wic nie posiada reduktorw i blokad, wic wjazd w trudny teren moe szybko zakoczy nasza podr.

Ukad napdowy ma trzy tryby pracy, ktre zmieniamy przyciskiem na tunelu obok hamulca rcznego. 2WD - oznacza napd na przednie koa, 4WD AUTO - napd na tyln o jest doczany automatycznie przez sprzgo elektromagnetyczne, jeli nastpi polizg przedniej osi i 4WD LOCK - napd stale przekazywany na obie osie w proporcji 50/50. Funkcja ta jest aktywna tylko do prdkoci 60 km/h.

Warto doda, e wszystkie wersje Sedici s oferowane z napdem 4x4.

Na naszym rynku dostpne s natomiast dwie wersje wyposaenia: Dynamic i Emotion. Podstawowy model 1.6 Dynamic kosztuje 57 900 z, a 1.9 Multijet Dynamic - 72 900 z.

JM


Losowa galeria:
Sztokholm MotoShow 2006


© Copyright 2002 - 2011 by Moto.net.pl